مشاوره خرید و پشتیبانی

021-63941 و 28424663

موارد استفاده و کاربرد دریل

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

دریل چیست؟

دریل به عنوان مته پرس نیز شناخته می شود و برای سوراخ کردن اندازه های مختلفی تا یک عمق خاص استفاده می شود. آنها به طور نوآورانه فعالیت های صنعتی مورد استفاده برای ساده کردن مشاغل پیچیده را اصلاح کرده اند. این تجهیزات با کیفیت عالی و با تکنولوژی و استانداردهای روز، دریل کاری را دقیق تر و بی عیب تر کرده است. به دلیل تجهیزات دقیق، موثر و قیمت و نگهداری مقرون به صرفه، اینها در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند. دریل ها برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند.

دریل ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

از دستگاه حفاری برای سوراخ کردن مواد سخت استفاده می شود. این تجهیزات در بسیاری از صنایع از جمله تولید، متالورژی، نجاری، سنگ تراشی و ساخت و ساز کاربرد دارند. دریل را می توان علاوه بر سوراخ کردن، برای ضربه زدن، روکش نقطه ای، ریمینگ، مته زنی و مته کاری نیز استفاده کرد. ضربه زدن فرآیند ایجاد سوراخ در خطوط لوله با فشار است. روکش نقطه ای استفاده از سطوح دایره ای صیقلی در اطراف بالای یک سوراخ برای قرار دادن واشر یا سر پیچ است.

دریل ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

دریل های ساخته شده از مواد با کیفیت بالا و فناوری های منحصر به فرد، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و به طور قابل تحسینی کار می کنند. علاوه بر بهبود دقت ماشینکاری، راحتی و تطبیق پذیری را فراهم می کنند.

دستگاه دریل شعاعی چیست؟

این قطعه ای از ماشین آلات و دارای سر حفاری است که می توان آن را چرخاند، بالا برد یا روی یک دکل عمودی پایین آورد تا موقعیت دریل در بالای قطعه کار تغییر کند. دستگاه دریل شعاعی به دلیل دقت و کارایی خود شناخته شده است. دریل های شعاعی برای عملیات بسیار دقیق طراحی شده اند که چرخش مداوم ستون را تضمین می کند و از جابجایی زاویه ای محور دوک جلوگیری می کند. این وسیله برای مقاومت در برابر حفاری سخت ساخته شده است. هنگام کار با دریل شعاعی، بازرسی دقیق ضروری است.

میز دریل روی یک پایه محکم قرار گرفته است. هنگامی که قطعه کار به میز دریل بسته می شود، دوک مته را می توان روی هر قسمتی از آن بدون حرکت دادن قرار داد. دستگاه های دریل ستونی برای ایجاد سوراخ در بتن، سنگ، ماشین آلات سنگین، ورق های فلزی، پلاستیک، چوب، شیشه و مواد دیگر استفاده می شوند و دارای بیت های بادوام هستند که کارایی و عملکرد را در شرایط بار سنگین بهبود می بخشند.

دستگاه دریل شعاعی قطعه ای از تجهیزات با سر حفاری متحرک و چرخشی است که می توان آن را بر روی یک دکل عمودی بالا یا پایین آورد تا موقعیت دریل را در بالای قطعه کار تغییر دهد.

کاربرد دریل شعاعی در صنعت داروسازی

یکی از انعطاف پذیرترین تجهیزات مورد استفاده در مراکز تولید و ساخت، دریل شعاعی است. آن‌ها اساساً سوراخ‌های کوری را در قسمت کار ایجاد می‌کنند و برای بزرگ کردن سوراخ های قبلی استفاده می شوند. دوک به این بازو متصل شده است و امکان اعمال عمودی و افقی را فراهم می کند. علاوه بر این، بازوی شعاعی بزرگی که دوک به آن متصل است، نوسان می کند و به صورت عمودی حرکت می کند و پیشرفت شعاعی ایجاد می کند. این فعالیت ها به دستگاه اجازه می دهد تا بر روی قطعات کاری پیچیده و پیچ خورده کار کند. در نتیجه نسبت به دریل ستونی قابلیت تنظیم بیشتری دارند. از آنجایی که دوک ممکن است بچرخد، سوراخ کردن اجزای کاری که به صورت زاویه دار هستند امکان پذیر است.

کاربرد در ماشین آلات دارویی

تولید دارو به شدت به ماشین آلات پیچیده مورد نیاز برای تولید، پردازش و بسته بندی داروها وابسته است. راکتورها، بیوراکتورها، مخازن همزن، میکسرها، هموژنایزرها، تجهیزات تخمیر، مخازن تحت فشار، مخازن ذخیره سازی، سانتریفیوژها و سایر تجهیزات معمولاً در تولید دارو استفاده می شوند. آلومینیوم و فولادهای ضد زنگ نورد سرد از جمله تجهیزات اصلی هستند. علاوه بر این، از ماشین های اضافی برای جابجایی و بسته بندی داروهای مایع و جامد در ظروف نیز استفاده می شود.

کاربرد در بسته بندی دارو

چندین قطعه از تجهیزات شما هستند که در صنعت تولید دارو برای پردازش، حمل و نقل، تقسیم و بسته بندی داروها استفاده می شوند. داروها با استفاده از سیستم تسمه نقاله به تجهیزات بسته بندی منتقل می شوند. علاوه بر این، تجهیزاتی مانند سیستم‌های شکل‌دهی ظروف، بسته‌بندی‌های کوچک و سیستم‌های بسته‌بندی خودکار نیز استفاده می‌شوند. تمام این تجهیزات باید با استفاده از پیچ و مهره و پرچ بسته شوند.

در نتیجه، از دریل ها برای سوراخ کردن سوراخ ها و برای تثبیت پیچ و مهره استفاده می شوند. استفاده از سیستم های تسمه نقاله و تجهیزات بسته بندی چالش برانگیز است زیرا باید محصولات مختلف را با دقت فوق العاده مرتب بسته بندی کنند. به دلیل پیچیدگی این قطعات، برای توافق با صحافی و مونتاژ دقیق، کل تجهیزات، به دقت بیشتری نیاز است.

کاربرد در تعمیر و نگهداری

همچنین از این مته ها برای محافظت از ماشین آلات تولیدی و بسته بندی نیز استفاده می شود. تعمیر قطعات آسیب دیده مستلزم ایجاد قطعات جدید است که باید دقیقا سوراخ شوند. اکثر مراکز تولید دارو دارای یک کارگاه حفاظتی جداگانه برای تعمیر تجهیزات تولیدی و تجهیزات حفاری برای انجام مراحل پیچیده حفاری هستند.

فهرست مطالب

داغ ترین های مهندسی
دستکش ایمنی
دستکش ایمنی

دست به عنوان یکی از پر استفاده ترین اعضای بدن همیشه در معرض خطر می باشد، استفاده از دستکش ایمنی با کیفیت یکی از مهمترین الزامات ایمنی در حین کار است، دستکش های ایمنی از جنس های مختلف، برای مقابله با خطرات احتمالی ساخته می شوند، این محصولات مناسب با سایز و فرم دست ها […]

بست لوله و کاربرد آن

معمولا انواع بست لوله (pipe

چکش تخریب
راهنمای خرید انواع چکش تخریب

هنگام خرید چکش تخریب که با نام دستگاه تخریب نیز شناخه می‌شود باید به چند نکته توجه داشته باشید: ابتدا باید نیاز و کاری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید. سپس قدرت و وزن چکش را براساس کاربرد انتخاب کنید. چکش تخریب خود را از میان برند‌های معتبر و با کیفیتی که دارای عمر […]

انواع اره را بشناسید

ابزار‌ها انواع بسیار مختلفی دارند و هر کدام برای انجام کاری ساخته می‌شوند. اره یکی از ابزار‌هایی است که معمولا در نجاری‌ها دیده می‌شود، اما کاربرد آن‌ها تنها به نجاری محدود نمی‌شود. این ابزار دارای انواع مختلفی است و در صنایع بسیاری از جمله چوب، فلز و سنگ کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع […]

نحوه کار با تراز لیزری
نحوه کار با تراز لیزری

تراز لیزری یک ابزار است که از فناوری لیزر برای اندازه‌گیری استفاده می‌کند. این ابزار اندازه‌گیری با ایجاد خطوط افقی و عمودی، به ساخت سطوح تراز برای کارهای مختلف بکار گرفته می‌شوند. تراز لیزری معمولا شامل یک دستگاه ارسال‌کننده لیزری و یک دستگاه سنجش و دریافت‌کننده است که برای کار‌های ساختمانی و نقشه برداری مورد […]

ردیاب
ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب یا مکان یاب دستگاهی است که موقعیت اجسام یا افراد را مشخص می‌کند. در این دستگاه از تجهیزات بسیار حرفه‌ای و با کیفیتی استفاده می‌شود و خوشبختانه با ورود هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و توسعه‌های فناوری، کاربرد‌های آن به طور مداوم در حال گسترش است و امکانات جدیدی را برای پیشرفت در این زمینه […]

تبلیغات
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
کالا عمران را در فضای مجازی دنیال کنید

شبکه‌های اجتماعی کالا عمران سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار مهندسی، معماری وابزار است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی کالا عمران را دنبال کنید.

  • Instagram
  • whatsapp
  • Youtube