مشاوره خرید و پشتیبانی

021-63941 و 28424663

,

رول بولت چیست ؟

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

معرفی رول بولت

رول بولت قطعه ای فلزی به شکل پیچ مانند است که در دسته محصولات بولت مکانیکی قرار دارد. این محصول را می توان نمونه فلزی و قوی شده رول پلاک های پلاستیکی دانست. یک پیچ و کلیپس ها فلزی به همراه مهره و واشر یک رول بولت را تشکیل می دهند. برای نصب یک قطعه سنگین بر روی دیوار و یا زمین باید از رول بولت استفاده کرد. از اولین تولید کنندگان این محصول می توان به برند های هیلتی آلمان و یا فیشر آلمان را اشاره کرد. دو برند هیلتی / HILTI و فیشر / FISCHER از برترین تولید کنندگان بولت مکانیکی و بولت شیمایی در دنیا می باشند. این محصولات در صنعت کاربرد های بسیار زیادی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

انواع رول بولت

انواع رول بولت و سایز بندی آن ها

محصولات زیادی در بازار به نام رول بولت شناخته می شوند که در اصل نام تخصصی آن ها چیز دیگری است. محصول خاصی را نمی توان نام برد که اسم دقیق آن رول بولت باشد اما در ادامه به تنوع این محصول می پردازیم. محصولات موجود در بازار ایران به 3 دسته : ایرانی – چینی و اروپایی تقسیم می شوند. در ادامه به توضیح مختصری برای هر دسته از این محصولات می پردازیم. سایز بندی رول بولت های موجود در بازار به ترتیب از سایز 6 – 8 – 10 – 12 – 16 – 20 -24 در فروشگاه کالا عمران موجود می باشند.

برای دریافت اطلاع دقیق از سایز مصرفی باید از خود طراح مشاوره دریافت کنید. هر قطر دارای طول های استاندارد خود هستند. به طور مثال قطر 8 دارای طول های 7 و 11 سانتی نتر است. قطر 8 با طول به طور مثال 20 سانتی متر تفاوتی از لحاظ میزان باربری با طول 7 سانتی متر ندارد. برای اطلاع از طول های هر قطر از بولت می توانید به فروشگاه کالا عمران مراجعه کنید. همکارانی که وظیفه اجرا در پروژه را بر عهده دارند شاید اطلاع دقیقی از طول هر بولت نداشته باشند.

تنوع رول بولت

رول بولت ایرانی

رول بولت های ایرانی به نام های رول بولت غلافی – رول بولت زرد و رول بولت کلیپسی نیز شناخته می شود. این سبک از محصولات با نمونه های چینی و اروپایی در شکل ظاهری تفاوت زیادی دارد. این محصولات نمونه ایرانی شده بولت FWB برند فیشر هستند. عمده تفاوت ظاهری این محصول داشتن غلاف بر روی پیچ بوده که این غلاف عملکرد مشابه با کلیپس در نمونه های خراجی دارد. این سبک از محصولات هیچ گونه تائیده معتبری ندارد. تنوع کامل از سایز بندی این محصولات را می توانید در درسته انکر های باربری متوسط در فروشگاه کالا عمران مشاهده کنید.

رول بولت ایرانی

رول بولت چینی

رول بولت های چینی با نام های بولت چینی – بولت HSA چینی و بولت هیلتی چینی در بازار شناخته می شوند. این سبک از محصولات نسبت به محصولات ایرانی از شکل ظاهری بهتری برخورد دار هستند . این محصولات نیز همانند محصولات ایرانی تائیدیه معتبری ندارند. خریداران این محصول را بیشتر با نام بولت HSA چینی می شناسند. تمامی بولت های چینی موجود در فروشگاه کالا عمران توسط همکاران ما بررسی سلامت ظاهری می شوند.

رول بولت چینی

رول بولت اروپایی

تخصصی ترین و با اصالت ترین محصولات برای برند های هیلتی / HILTI و فیشر / FISCHER می باشند. برند هیلتی نسبت به برند فیشر شناخته تر شده است اما این دو برند رقیبان سر سختی در کشور آلمان برای همدیگر می باشند. هر دو برند محصولات خود را برای بررسی و دریافت تائیده نزد کمپانی بزرگ DIBT می گذارند. شناخته تر شده ترین رول بولت از برند هیلتی را می توان HSAHST و HSL و از برند فیشر FBNFAZ II – FH II نام برند. نظر دقیق کارشناسان این مجموعه برای شناخت یک رول بولت محصول HSL از برند هیلتی است. HSL از قدیمی ترین و پر قدرت ترین بولت در سبک بولت های فوق سنگین است که می توانید این محصول را در سایز بندی در فروشگاه کالا عمران مشاهده کنید.

رول بولت خارجی

کاربرد محصول

این محصولات در صنعت و ساختمان سازی کاربرد های بسیاری دارد. ساده ترین توضیح کاربرد این محصول نصب یک صفحه آهنی به دیوار و یا کف است. به طور مثال برای نصب یک سازه سنگین مانند آسانسور باید به صفحه هایی به دیوار نصب کرد که آسانسور را بر روی آن ها وار شود، وظیفه رول بولت نگه داری محکم صفحه های آهنی بر روی دیوار است. از دیگر کاربرد های این محصول می توان به نصب ربات و یا ماشین آلات صنعتی بر روی زمین و همچنین نصب انواع ریل و یا گارد ریل اشاره کرد.

کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد

اگر بخواهیم به صورت منطقی در خصوص ارزش خرید صحبت کنیم، تنها کالا تائیدیه دار از برند های اروپایی ارزش خرید دارند. اما قیمت بالای این محصولات سبب شده تا مشتریان رو به سمت محصولات ایرانی و چینی بیاورند. حسن محصولات چینی نسبت ایرانی وجود همیشگی سایز بندی کامل  در بازار و کیفیت یکسان در طول سال های اخیر است. پیشنهاد کاشناسان کالا عمران برای انتخاب بین محصولات ایرانی و چینی، انتخاب محصولات چینی می باشد. تنوع کاملی از انواع بولت های ایرانی و چینی را می توانید در فروشگاه کالا عمران مشاهده کنید.

خرید رول بولت

تنوع کامل این سبک از محصولات در فروشگاه کالا عمران به همراه قیمت گذاری به روز و دقیق به مشتریان کمک می کند تا بهترین انتخاب را بین محصولات انجام دهند. هر سایز از محصولات دارای بررسی تخصصی و نحوه اجرا می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه  از طریق تماس تلفنی و همچنین پیام رسان تلگرام – واتس اپ – اینستاگرام با کالا عمران ارتباط باشید.

فهرست مطالب

داغ ترین های مهندسی
دستکش ایمنی
دستکش ایمنی

دست به عنوان یکی از پر استفاده ترین اعضای بدن همیشه در معرض خطر می باشد، استفاده از دستکش ایمنی با کیفیت یکی از مهمترین الزامات ایمنی در حین کار است، دستکش های ایمنی از جنس های مختلف، برای مقابله با خطرات احتمالی ساخته می شوند، این محصولات مناسب با سایز و فرم دست ها […]

بست لوله و کاربرد آن

معمولا انواع بست لوله (pipe

چکش تخریب
راهنمای خرید انواع چکش تخریب

هنگام خرید چکش تخریب که با نام دستگاه تخریب نیز شناخه می‌شود باید به چند نکته توجه داشته باشید: ابتدا باید نیاز و کاری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید. سپس قدرت و وزن چکش را براساس کاربرد انتخاب کنید. چکش تخریب خود را از میان برند‌های معتبر و با کیفیتی که دارای عمر […]

انواع اره را بشناسید

ابزار‌ها انواع بسیار مختلفی دارند و هر کدام برای انجام کاری ساخته می‌شوند. اره یکی از ابزار‌هایی است که معمولا در نجاری‌ها دیده می‌شود، اما کاربرد آن‌ها تنها به نجاری محدود نمی‌شود. این ابزار دارای انواع مختلفی است و در صنایع بسیاری از جمله چوب، فلز و سنگ کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع […]

نحوه کار با تراز لیزری
نحوه کار با تراز لیزری

تراز لیزری یک ابزار است که از فناوری لیزر برای اندازه‌گیری استفاده می‌کند. این ابزار اندازه‌گیری با ایجاد خطوط افقی و عمودی، به ساخت سطوح تراز برای کارهای مختلف بکار گرفته می‌شوند. تراز لیزری معمولا شامل یک دستگاه ارسال‌کننده لیزری و یک دستگاه سنجش و دریافت‌کننده است که برای کار‌های ساختمانی و نقشه برداری مورد […]

ردیاب
ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب یا مکان یاب دستگاهی است که موقعیت اجسام یا افراد را مشخص می‌کند. در این دستگاه از تجهیزات بسیار حرفه‌ای و با کیفیتی استفاده می‌شود و خوشبختانه با ورود هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و توسعه‌های فناوری، کاربرد‌های آن به طور مداوم در حال گسترش است و امکانات جدیدی را برای پیشرفت در این زمینه […]

تبلیغات
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
کالا عمران را در فضای مجازی دنیال کنید

شبکه‌های اجتماعی کالا عمران سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار مهندسی، معماری وابزار است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی کالا عمران را دنبال کنید.

  • Instagram
  • whatsapp
  • Youtube