مشاوره خرید و پشتیبانی

021-63941 و 28424663

آشنایی با قطعات دریل

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

ما مقالات زیادی در مورد دریل نوشته ایم. این بار به بررسی اجزای این ابزار محبوب می پردازیم. اگر می‌خواهید تعمیر کنید، حتی ممکن است به شما کمک کند قسمت‌های دریل را پیدا کنید. بعلاوه، دانستن قطعات دریل به شما کمک می کند بیشترین بهره را از آن ببرید. امیدواریم این مقاله برای هر کسی که به دنبال درک بهتر دریل های بی سیم هستند مفید باشد. با این اوصاف، اگر به دنبال قطعات خاصی برای تعمیر دریل خود هستید، این ما نیستیم. با این حال، ممکن است شما را در مجاورت قرار دهیم تا حداقل بدانید به دنبال چه هستید.

شروع با گران ترین قسمت دریل – موتور

تمام آن قسمت‌های دریل به موتور بستگی دارد تا اشیا را به‌راحتی به حرکت درآورد. دو نوع اصلی وجود دارد: موتورهای براش و بدون جاروبک. موتورهای براشلس هزینه بیشتری برای ساخت دارند، اما عمر طولانی تر، قدرت بیشتر و زمان کار طولانی تری به شما می دهند. دلیل هزینه بیشتر آنها به نحوه عملکرد آنها مربوط می شود. بدون پرداختن به جزئیات زیاد در اینجا، دریل های بدون جاروبک همیشه مدارهای الکترونیکی را یکپارچه می کنند؛ بنابراین شما فقط یک موتور ندارید، بلکه یک بسته الکترونیکی دارید که در کنار آن کار می کند. یک موتور بدون جاروبک ذاتاً آن را قوی‌تر از موتور برس‌دار نمی‌کند، اما کنترل بیشتری روی ابزار دارید.

گران ترین قطعات مته شامل منبع برق است.

اکثر دریل هایی که با آنها برخورد می کنید یا با سیم AC یا بی سیم DC هستند. دریل های سیمی به اندازه دلخواه شما زمان اجرا می دهند در حالی که مدل های بی سیم نیاز به شارژ مجدد دارند. مدل های شارژی انواع مختلفی دارند. در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:

  • 4 ولت یا 8 ولت – معمولاً برای پیچ کردن سبک در مواد ظریف
  • 12 ولت – سبک و جمع و جور، اینها می توانند 80 درصد از کارهایی که اکثر حرفه ای ها انجام می دهند را انجام دهند.
  • حداکثر 18 ولت / 20 ولت / 24 ولت – اینها می توانند فشرده یا سنگین باشند و اکثر موارد استفاده حرفه ای را تشکیل دهند. به هر حال تفاوت باتری 18 ولت در مقابل 20 ولت یک افسانه است.
  • 36 ولت / 40 ولت / 60 ولت / 80 ولت – تعداد زیادی از این ها را نخواهید دید، اما آنها طوری طراحی شده اند که قدرت بیشتری از 18 ولت داشته باشند یا به سادگی راه حلی برای پلت فرم های ولتاژ بالاتر ارائه دهند. با این حال، چکش های دوار بزرگتری را خواهید دید که به عنوان دریل های بتن بزرگ عمل می کنند.

شیمی باتری

دنیای بی سیم هم باتری های نیکل-فلز هیدرید NiMH و هم باتری های نیکل-کادمیم NiCad را در ابزارهای برقی منسوخ کرده است. ممکن است هنوز مقداری NiCad را در قفسه ببینید، اما ما هرگز خرید این ابزارها را توصیه نمی کنیم. فناوری باتری لیتیوم یون به دریل ها امکان دسترسی به قدرت بیشتر و زمان کار طولانی تر را می دهد. بسته‌ها دارای چگالی توان بالاتری هستند و بنابراین در فضای کمتری قدرت بیشتری دریافت می‌کنید. آنها همچنین آن اثر حافظه آزاردهنده باتری را ندارند.

ماشه دریل شامل قطعات الکترونیکی پیچیده است.

در کنار ابزارهای 4 ولت/8 ولت، اکثر دریل های بی سیم دارای یک ماشه سرعت متغیر هستند. این به سادگی به این معنی است که با کشیدن آن، سرعت و قدرت بیشتری به شما می دهد. همراه با موتورهای براشلس، این تریگرها اغلب دارای سیم های متعددی هستند که در کنار یک کنترلر کار می کنند.

جهت حفاری یا کلید راکر

کلید راکر چیزی است که به شما این امکان را می دهد تا چاک را از جلو (چرخش در جهت عقربه های ساعت) به معکوس (در خلاف جهت عقربه های ساعت) تغییر دهید. قرار دادن سوئیچ در وسط بین این دو، آن را قفل می کند.

سوئیچ انتخاب دنده

اگر دریل شما می تواند دنده ها را عوض کند، معمولاً سوئیچ را در بالای آن پیدا می کنید. رابطه بین سرعت و گشتاور در این ابزارها معکوس است. در سرعت بالا، گشتاور کمتری دارید. بیشترین گشتاور را در سرعت پایین بدست می آورید. اکثر این ابزارها با گیربکس دو سرعته عرضه می شوند، اما برخی دیگر دارای چهار جعبه دنده هستند.

برخی از دریل ها حتی شامل کنترل های کاملاً الکترونیکی هستند که معمولاً بالای باتری قرار می گیرند. برخی دیگر با گزینه ای برای اتصال به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود از طریق بلوتوث برای سفارشی سازی ابزار، این کار را بیشتر انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آن، فناوری Milwaukee One-Key و DeWalt Tool Connect را بررسی کنید.

کلاچ

یقه چرخان درست پشت چاک را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد تا تنظیمات گشتاور کمتری را برای فعال کردن کلاچ انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد از چرخش بیش از حد تهاجمی بیت برای اتصال دهنده های کوچکتر جلوگیری کنید. هرچه این عدد کمتر باشد، گشتاور کمتر است. با این حال، این اعداد مقادیر واقعی گشتاور را نشان نمی دهند. آنها فقط موقعیت ها را نسبت به کل مشخص می کنند. با چرخاندن یقه کاملاً خلاف جهت عقربه‌های ساعت، معمولاً یک نماد دریل پیدا می‌کنید. این کار کلاچ را جدا می کند و به شما امکان دسترسی به تمام گشتاور موجود را می دهد. اگر دریل چکشی دارید، نماد چکش را با یک کلیک دورتر از دریل خواهید دید.

کلاچ دریل چکشی و حالت ها

در حالی که هنوز تعدادی چاک کلید دار با دریل های مخلوط کننده بزرگتر در حال اجرا هستند، اما اکثر آنها کلید ندارند. به سادگی چاک را در جلوی ابزار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این آن را باز می کند در حالی که چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث بسته شدن آن می شود. در داخل، شاخک های فلزی (معمولاً سه عدد) با بسته شدن به سمت بیرون کشیده می شوند. وقتی چاک را محکم می‌کنید، اینها بیت شما را محکم می‌گیرند. چاک های بدون کلید عملکرد بهتری دارند. وقتی آن را تا انتها روی بیت ببندید، می شنوید که چند کلیک سفتی بیشتری به شما می دهد تا واقعاً بیت را در جای خود محکم کنید.

فهرست مطالب

داغ ترین های مهندسی
دستکش ایمنی
دستکش ایمنی

دست به عنوان یکی از پر استفاده ترین اعضای بدن همیشه در معرض خطر می باشد، استفاده از دستکش ایمنی با کیفیت یکی از مهمترین الزامات ایمنی در حین کار است، دستکش های ایمنی از جنس های مختلف، برای مقابله با خطرات احتمالی ساخته می شوند، این محصولات مناسب با سایز و فرم دست ها […]

بست لوله و کاربرد آن

معمولا انواع بست لوله (pipe

چکش تخریب
راهنمای خرید انواع چکش تخریب

هنگام خرید چکش تخریب که با نام دستگاه تخریب نیز شناخه می‌شود باید به چند نکته توجه داشته باشید: ابتدا باید نیاز و کاری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید. سپس قدرت و وزن چکش را براساس کاربرد انتخاب کنید. چکش تخریب خود را از میان برند‌های معتبر و با کیفیتی که دارای عمر […]

انواع اره را بشناسید

ابزار‌ها انواع بسیار مختلفی دارند و هر کدام برای انجام کاری ساخته می‌شوند. اره یکی از ابزار‌هایی است که معمولا در نجاری‌ها دیده می‌شود، اما کاربرد آن‌ها تنها به نجاری محدود نمی‌شود. این ابزار دارای انواع مختلفی است و در صنایع بسیاری از جمله چوب، فلز و سنگ کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع […]

نحوه کار با تراز لیزری
نحوه کار با تراز لیزری

تراز لیزری یک ابزار است که از فناوری لیزر برای اندازه‌گیری استفاده می‌کند. این ابزار اندازه‌گیری با ایجاد خطوط افقی و عمودی، به ساخت سطوح تراز برای کارهای مختلف بکار گرفته می‌شوند. تراز لیزری معمولا شامل یک دستگاه ارسال‌کننده لیزری و یک دستگاه سنجش و دریافت‌کننده است که برای کار‌های ساختمانی و نقشه برداری مورد […]

ردیاب
ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب یا مکان یاب دستگاهی است که موقعیت اجسام یا افراد را مشخص می‌کند. در این دستگاه از تجهیزات بسیار حرفه‌ای و با کیفیتی استفاده می‌شود و خوشبختانه با ورود هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و توسعه‌های فناوری، کاربرد‌های آن به طور مداوم در حال گسترش است و امکانات جدیدی را برای پیشرفت در این زمینه […]

تبلیغات
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
کالا عمران را در فضای مجازی دنیال کنید

شبکه‌های اجتماعی کالا عمران سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار مهندسی، معماری وابزار است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی کالا عمران را دنبال کنید.

  • Instagram
  • whatsapp
  • Youtube