مشاوره خرید و پشتیبانی

021-63941 و 28424663

آشنایی با فرز سنگبری و ویژگی هایی که دارد

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

در حال حاضر یکی از بزرگ ترین صنایع جهان، صنعت سنگ است و معادن آن جزو با ارزش ترین و اقتصادی ترین موضوعات در کشورهای مختلف مطرح می شود. فرز وسیله ای است که از آن برای برش سنگ، فلزات و دیگر مصالح ساختمانی استفاده می کنند و نوع کوچک آن که برای کار های کوچک است، مینی فرز نام دارد. در این مقاله از کالا عمران قصد داریم به معرفی فرز سنگبری، ویژگی های آن و تفاوتی که با فرز آهنگری دارد بپردازیم. با ما همراه باشید.

فرز سنگبری

فرز سنگبری اولین بار در سال 1954 میلادی در کشور آلمان دیده شد و با پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد شکل تازه ای از آن هستیم. فرز سنگبری یکی از متداول ترین انواع فرز و ابزارآلات مهم صنعتی است که در حوزه ساختمان سازی و مواردی دیگر، جهت برش گرانیت و انواع سنگ استفاده می شود. به کمک این ابزار می توانید ابعاد یک سنگ را به صورت اصولی و دقیق تنظیم کنید و با یک برش صاف و یک دست آن را ببرید. برای کار با فرز سنگبری و به جهت جلوگیری از پرت شدن سنگ های ریز یا خاک سنگ در چشم یا زخمی شدن دست هنگام برخورد با سنگ، بهتر است از کلاه، عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید. قبل از استفاده از فرز سنگبری، تیغه را محکم کنید و مهره محور آن را چک کنید.

تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

  • دنده فرز سنگبری نسبتا درشت تر از فرز آهنگری است و با این وجود تفاوتی بین نوع آرمیچرهای این دو دستگاه وجود ندارد.
  • سرعت چرخش بین این دو دستگاه متفاوت است، به طوریکه سرعت آزاد فرز آهنگری را می توان 2 هزار برابر بیشتر از سرعت آزاد فرز سنگبری دانست.
  • صفحه برش فرز آهنگری نسبت به صفحه برش فرز سنگبری، کوچک تر است.
  • از دستگاه فرز آهنگری برای برش انواع فلزات و از فرز سنگبری برای برش متریال سنگ، کاشی، سرامیک و… استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان نباید این دو فرز را به جای هم دیگر استفاده کنید.

ویژگی های فرز سنگبری

  • مجهز به سیستم محافظت در برابر بار سنگین که مانع آسیب به دستگاه می شود.
  • مجهز به دسته ای قابل تنظیم یا جدا شدنی
  • مجهز به متعلقاتی که با نصب و اتصال آن ها به فرز می توان دستگاه را به جاروبرقی متصل کرد تا گرد و غبار و براده های حاصل از برش یا تراش را جمع آوری کند.
  • موتور فرز های سنگبری ذغالی است و در برخی مدل ها، سیستم خاموشی اتوماتیکی تعبیه شده که هنگام فرا رسیدن زمان تعویض ذغال، خاموش می شود. این سیستم با جلوگیری از آسیب به موتور باعث افزایش طول عمر آن می شود.

جمع بندی

فرز سنگبری از جمله ابزارآلات پر کاربردی است که در بسیار از صنایع از جمله ساختمان سازی کاربرد دارد. این فرز برقی مناسب برش انواع سنگ است و از آن می توان هنگام برش سنگ مرمر، سرامیک، گرانیت و … استفاده کرد. با کمک این دستگاه که امروزه تنوع بسیاری در بازار دارد، می توان سنگ ها را در اعاد و زوایای دلخواه برش داد. فرز سنگبری اولین بار در سال 1954 میلادی ساخته شد و با پیشرفت های صورت گرفته بر روی آن، فرز آهنگری طراحی شد.

فهرست مطالب

داغ ترین های مهندسی
دستکش ایمنی
دستکش ایمنی

دست به عنوان یکی از

بست لوله و کاربرد آن

معمولا انواع بست لوله (pipe

چکش تخریب
راهنمای خرید انواع چکش تخریب

هنگام خرید چکش تخریب که

انواع اره را بشناسید

ابزار‌ها انواع بسیار مختلفی دارند

نحوه کار با تراز لیزری
نحوه کار با تراز لیزری

تراز لیزری یک ابزار است

ردیاب
ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب یا مکان یاب دستگاهی

تبلیغات
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
کالا عمران را در فضای مجازی دنیال کنید

شبکه‌های اجتماعی کالا عمران سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار مهندسی، معماری وابزار است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی کالا عمران را دنبال کنید.

  • Instagram
  • whatsapp
  • Youtube